25 Mayıs 2010 Salı

HİÇ TACİZ EDİLDİNİZ Mİ?

Hemen konuya girmek istiyorum. Geçen gün belediye otobüsündeyim. Oldukça kalabalık, balıkistifi pozisyonunda ayakta seyir halindeyiz. Okul çıkışı gibi bir saat aynı zamanda galiba çünkü otobüste liselilerde var. 
Birden en fazla lise1'e gittiğini tahmin ettiğim 15 yaşlarında bir kız yüksek sesle "napıyorsun ya, çeksene kardeşim elini" diye bağırdı. Adamdan fısıltıya yakın bir sesle başka koycak yer yok,napiyim tutunamıyorum gibi bir cevap geldi. Kızın siniri haliyle cabuk geçmedi allah allah ya, manyağa bak falan şeklinde adamdan uzaklaşmaya çabaladı. Asıl olay bence bundan sonra başladı. Kızın 3-4 kişi ilerisindeki aynı okula gittiklerini tahmin ettiğim erkek lise öğrencileri dahil kimseden destek çıkmak için bir ses yok, adama noluyor kardeşim diyen yok.

 O da ne! Birden iki üç koltuk arkada oturan 60 larına yaklaşmış iki kadın "Ellenmiyeceksen binmeyeceksin otobüse, bi de bağırıyor, allah alllah, terbiyesiz " gibisinden laflarla kıza söylenmeye başlamaz mı! Kız büyük ihtimalle duymazdan gelerek konuyu kapattı. Bense hala niye o teyzelere ağzının  payını veremedim diye kendime kızıyorum. 

Olay bu hanımlar. Şimdi otobüste biri size dayasa, ya da ellemeye çalışsa napıyosun kardeşim çek elini demiyecek miyiz? Eminim hepimizin başına en az bir kez gelmiştir, otobüste ya da dolmuşta taciz edilmek. Anlayan varsa lütfen anlatsın. Bu nasıl bir ruh hastalığıdır? Biri sizi taciz ederse ve siz bunu belli ederseniz siz ayıplı oluyorsunuz. Yetmedi biri size tecavüz ederse yine siz namussuzsunuz. Bu nasıl bir mantıkdır. Hangi imana, hangi kültüre sığar bu davranış! Ne biçim bir milletiz biz. Son dönemde meydana gelen ve gördüğünüz gibi 1-2 haftada unutulan Siirt olaylarını hatırlatırım. Aynı mantığın ürünü. Hemen konuyu kapatalım, niye çünkü yapan yapar konuşmak ayıptır. Yani yapanı haklı görmekten başka bir açıklama bulamıyorum ben. Demek ki içinde sen bu adamları gerçekten suçlamıyorsun, sessiz kalabiliyorsan. Hep olayın sonunda bir "ama" kalıyor içinde. Batıda da oluyor zaten abartmıyalım konuşmalarını hayretle takip ettim. Arkadaşım Batıda oluyorsa bu olayı mazur gösterir mi? Sen demiyor musun adamlar gevur, namussuz diye, benim dinim, benim örfüm adetim onlardan üstün diye. Yapma sende adamların yaptığını, koy farkını ortaya... Yok zeka eksikliği bu başka birşey değil. Cahillik... Tabi okuyarak geçmiyen cinsinden...

Kızı taciz eden adam ruh hastası, sapık, bunu anladık. Peki kızı açıktan suçlayan teyzeler ne? Ya o teyzelere ve adama haddini bildirmeyen ve susan diğerleri (Ben de dahil)... Siz ?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

MÜJDE : Makedonya Üniversitelerin'de TIP , ECZACILIK , DİŞ HEKİMLİĞİ , FTR , ATT , PDR Ve Tüm Mühendislikler Sadece 4 BİN TL. ( DENKLİK VAR - YGS , LYS ŞARTI YOK ) Bilgi İçin Ekle Veya Ara 05437291767
www.facebook.com/bcanli02